Royal Lanta Resort & Spa Thaimaassa

Meidän matkakohteemme Thaimaassa oli Koh Lantan saari Krabin provinssissa. Lensimme Helsingistä Bangkokin kautta Krabille, josta matkasimme privaattikyydillä Koh Lantan saarelle n. 1h 45 minuutin matkan ajan. Lantalle mennessä osa matkasta taitetaan lautalla, jonka liikennöinti vaikuttaa suuresti matka-aikaan. Meillä kävi tuuri molempiin suuntiin ja pääsimme ajamaan liki pitäen suoraan lauttaan.

Hotellivalintamme Koh Lantalla osui aivan nappiin. Valitsimme hotellin Klong Daon rannalta, sillä halusimme juuri sille biitsille. Se oli näppärän matkan päässä Saladanin keskustasta (jossa ystävämme asuu) ja on kyllä kaunein ranta minkä minä Koh Lantalla näin. Hotelli valikoitui arvioiden ja kuvien perusteella ja oli erittäin hyvä. Itselleni on rantalomilla tärkeää aina poolialue ja tässä hotellissa niitä oli kaksi. Tämä isompi ja rauhallisempi sijoittui hotellin sisäpihalle.

Kuvat on napattu auringon jo laskiessa.

Hotellialue oli niin kaunis ja vehreä ja erittäin hyvin hoidettu. Joka päivä alueella oli puutarhureita kastelemassa, poistamassa kuolleita oksia tai lehtiä, haravoimassa ja kyntämässä.

Varasimme hotellialueelta matalan kerrostalon sijaan bungalow -majoituksen rannan tuntumasta ja se oli kyllä hyvä valinta. Tilava ja avara, kattokorkeudeltaan 5-metrinen bungalow oli ihanan tunnelmallinen ja raikas!

Saavuimme hotellille illalla 23 aikaan ja silloin oli jo säkkipimeää. Aamulla meitä odotti tämä näky terassilla. <3

Niin vehreää! Kuin olisi asunut keskellä viidakkoa!

Bungalowit sijoittuivat kahden ”laiturin” väleihin, joita pitkin käveltiin respa-rakennukseen ja ylempänä nähdylle allasalueelle tai päinvastaiseen suuntaan rannalle.

Rannan läheisyydessä oli toinen, vähän pienempi allas, jossa viihtyi enemmän lapsiperheet. Me jätimme sen suosiolla juuri siitäkin syystä väliin, paitsi välillä pulahdettiin meriuinnin jälkeen suihkun kautta tähän altaaseen.

Valkoisen hiekan tuntumassa oli useita aurinkotuoleja ja täällä päässä mekin viihdyimme oikein mainiosti. Lisäksi parin metrin päässä oli baari ja ravintola, jos alkoi janottaa tai hiukoa. Aina vähän väliä pulahdimme mereen uimaan, jonka vesi oli suorastaan naurettavan lämmintä.

Klong Daon ranta on pitkä ja matala. Sopii hyvin lapsillekin, kun ei tarvitse pelätä äkkisyvää. Tällä rannalla sai kahlata useita kymmeniä metrejä, ennen kuin uintikorkeus saavutettiin. Se ei silti haitannut, rakastan matalia rantoja, jossa saa fiilistellä vaikka nilkkakorkeudessa kävellen ihana mekko päällä. <3

Hotellin ravintolassa söimme päivittäin lounaan. Ja mikäs on näitä maisemia samalla katsellessa…

Ilta-aurinko värjää kaiken oranssiksi ja en ole hetkeen muuten moisia auringonlaskuja nähnytkään. Nämä kaksi seuraavaa kuvaa on otettu rannalta hotellille päin.

Hotellin ravintola ja baari iltavalaistuksessa.

Royal Lanta Resort & Spa oli todella hyvätasoinen, toiseksi parhain tällä rannalla. Siisti ja kaunis alue, erittäin tehokkaasti siivotut huoneet, hyvä ja ystävällinen palvelu, kuten Thaimaassa yleisesti ja turvallinen. Koh Lanta on turvallinen muutenkin. Siellä saa turistit olla rauhassa, eikä tarvitse pimeillä kaduillakaan pelätä, paitsi kaahaavia tuktukeja tai skoottereita. Kannattaakin pitää taskulamppua mukana tai käyttää vähintäänkin puhelimen taskulamppua. Tavaroita rannalla ei tarvitse hulluna kytätä, uimaankin voi mennä rauhassa ja kamat säilyy turvassa. Käsilaukkua ei tarvitse iltaisin puristaa kainaloon, eikä basaareissa ole mm. turkkilaisille tyypillistä ahnasta ja päällekäyvää myyntiä. Hyvin rauhassa saa olla.

Hotellin Spa -osastokin tuli testattu ja itse kävin ottamassa hieronnan sekä pedikyyrin. Tytär otti näiden lisäksi vielä myös manikyyrin. Mies kävi perinteisessä thaimaalaisessa hieronnassa myös, mutta Saladanin keskustassa dinnerin päälle. Kyllä vaan nämä ihmiset osaavat hieroa!

Ensi postauksessa vähän fiiliksiä yleisesti ja kuvia rannoista, mereltä sekä iltamenoista.