Lemppari aamupala

Aamu alkaa hyvin raikkaalla ja terveellisellä aamupalalla.

Vakio aamupalani on smoothie, varsinkin arkiaamuisin. Se on helppo ja nopea pyöräyttää blenderissä heittämällä kaikki raaka-aineet sinne ja hurauttaa kone käyntiin. Oman smoothieni tarvitsee olla ruokaisa ja ravitseva, sillä se on ainoa asia, jonka aamupalaksi nautin. Vakkari smoothieni koostuukin 1 maitorahkasta, 1 banaanista, 100g eri marjoista, ja kourallisesta kaurahiutaleita. Sekaan lentää myös yleensä pari basilikan lehteä, joskus loraus limeä tai hunajaa lisämakua tuomaan.

Maitorahka tuo annokseen proteiinin, joka pitää nälän pois, bansku hiilareita. Kaurahiutaleista ja eri marjoista saa kuituja ja jälkimmäisistä myös vitamiineja. Joskus aamulla kiinteän ruoan syöminen voi tuntua hankalalta, ainakin minun on pitänyt olla parisen tuntia jalkeilla, ennen kuin saan jonkun tuhdimman aamiaisen alas. Smoothie on juotavana jotenkin helpompi kulauttaa, vaikka nautinkin sen vasta töissä ja oikeastaan siihen mennessä olen melkein sen pari tuntia jo hereillä ollutkin.

Aamu lähtee käyntiin tosi hyvin raikkaalla, marjaisalla ja hedelmäisellä juomalla, joka on myös superterveellinen!

Heidi / Checklist - -

2 kommenttia “Lemppari aamupala

  1. Voi nam! Miten sitä aina aloittaakin aamun yleensä leivällä ja teekupilla… Tosin pelkän smoothien voimalla en ehkä jaksaisi pitkää työmatkaa.

    Keskimmäinen lapsi on meidän smoothie-mestari, viikonloppuna blenderi hurisee usein 😀

    1. Smoothiet on mun vakkari aamupala, meillä taas viikonloppuisin syödään leipää vähän kuin herkkuna. 😊

      Uskaltaisin väittää, että nimenomaan rahkaan tehty smoothie pitää korkean proteiinipitoisuuden vuoksi nälän pois vähintään yhtä hyvin kuin hiilareita täynnä oleva leipä, ellei jopa paremmin. Koklaa ihmeessä, jos teillä kerta löytyy smoothie-mestari omasta takaa! 😊👍

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *